28 mars 2012

Trollor, fönsterputsning och stoppsignal

Wendla här. Idag är min matte gladare för jag har visat mig från min bättre sida. Jag gick skötsamt i kopplet och struntade i alla goda lukter från diverse hanhundar. Sen så hjälpte jag till att torka fönster och golv. Jag var någonstans mellan mattes ansikte och vad hon höll på att torka. Matte är numera skinande ren och därmed vårstädad. Tillbaka till min bättre sida. Matte har ju lagt på stoppsignalen på handtecknet. Idag så testade hon om jag förstått pipan och tog bort handtecknet. Vad var det för sak när man får ost! Min bättre sida innebär också att jag kan ha på mig täcke, sele och numera storasysters bättre begagnade trosor. Vad är det för sak när man får ben! Jag gör inte som min storasyster som försöker bli av med trollorna genom att springa under soffbordet i hopp om att de ska glida av. Fast jag gör inte vad som helst. Tänk om matte får för sig att jag ska ha en vindsäck. Hoppas att hon inte tar fram sina bättre begagnade. Mama mia!

Inga kommentarer: