17 december 2012

Viktigt

Wendla här. När mattes och min inomhusträning snöade in igen, så får man hitta på egna uppgifter. Typ motionera storasyster och se till att hålla henne i form nu när hon börjar uppnå den ädla åldern av veteran. En annan aktivitet är att hoppa upp och käka rönnbär direkt från kvist. Eller varför inte äta syrrans frysta prinskorvar så här i juletid.

Fast inomhus har jag uppfunnit ett viktigt uppdrag. Väl inne blir ju snö till vatten. Husses har skostorlek 43. Gissa hur mycket snö som fastnar på hans skor. Typ dömycket. Matte blev lite förvånad när hon hörde mig dricka fast jag inte var vid vattenskålen.

Det blir så fint i hallen när jag jobbat klart. Då är jag värd att vila i Bian, som har fått ett hål till. Matte trodde och hoppades att jag vuxit till mig. Men icke.

Tjing, tjing!

Inga kommentarer: