3 mars 2010

Tankeöverföring

Träffade den Morgontrött med sina två gula pojkar på morgonpromenad. Båda ägarinnorna hade dock bråttom till jobbet. Jo, det händer ibland... Så något "hopp-och-lek" var något som vi bara pratade löst om innan vi skiljdes åt.

Jag brukar alltid cykla samma väg till jobbet. Eller i alla fall cykla samma start- och slutsträcka (ja, OS är över...). Men se den här kvällen bestämde jag mig i sista sekunden för att cykla rakt fram istället för att göra en högersväng. Hann också tänka att "när jag kommer hem ska jag ringa den Morgontrötta". Sen så svor jag åt all snö som letat sig in på cykelbanan.

En stycke högerkurva senare och vem möter jag? På spiken- Morgontrötta. Som säger att hon nyss ringt mig! Tankeöverföring när den är som allra bäst. Så in och hämta Svarta Snabba aka Nova.

Det är inte för inte som Den Gudomliga har döpt henne till det. Fast idag tror jag att den Äldre herrn döpte om henne till Svarta Läckra. Den mogna herrn föll platt för mjölkstinn fröken. Hälften så gammal dessutom. Fast den Morgontrötta är alert på kvällskvisten så något längre mys blev det aldrig. =)

Tack så mycket för trevligt sällskap!

PS. Den Läckra drömmer sött i Bian. DS

Inga kommentarer: