29 juni 2011

Var bar det av?

Nova här igen. Long time no see. Vill bara meddela att jag varit strängt upptagen. Busy, busy as a bee. Well, well vi börjar väl från början. Närmare bestämt i början på juni.

Matte packade ju inför en lång bilresa till södern och jag anade ju naturligtvis att jag inte skulle få följa med, utan bo på B&B. Låg och tryckte i Bian. Jädrar vad jag tryckte på och till slut gav det resultat. Hela två veckor för tidigt. En liten blodfläck där på parkettgolvet. Matte stannade upp och kliade sig i huvudet. Sen var min mat packad och jag blev fästingbehandlad.

Sen såg jag Sverige som jag aldrig sett det förut. Eller jag kanske ska säga att jag ruleade på att pinka in Sverige. En röd tråd har man ju hört talas. Svarta pister är ju också bekanta. Jag satsade på en gul linje som en hyllning till alla hanar i vårt avlånga land.

Stannade i Gävle hos Markägarens släkt och visade att en labrador kan uppföra sig väldigt väl. Stannade på hallmattan, trots att bull- och kakfat passerade förbi. Sen pinkpaus.

Åkte mellan Vänern och Vättern och ner till Borås, där Markägarens syster bor. Pinkade. Fick uppmärksamhet hela tiden. Lindade systersöner runt lillfingret och fick passning när matte och Markägaren gjorde Jönköping och Elmia Game Fair, Gränna och Göteborg med Paddan-tur och Trädgårdsföreningen och mattes vän A.

Sen en tidig morgon packade jag in alla i bilen och vinkade nöjt adjö till alla tyska fältharar. Pinkade på tillbakavägen också.

Inga kommentarer: