30 juni 2009

Mmmmm- träning!

Efter veckor av inaktivitet hände det så ikväll. Vi tränade. Med andra. Hade inte tänkt att träna. Tur att jag ändrade mig. Annars hade jag missat ett och annat trevligt.

Fotgåendet fungerade hyfsat fast det behövs definitivt mer slipning. Skytten/kastaren är en kul prick tycker Nova. Får nog köra externa belöningar bakåt där också.

Stadgan fungerade också hyfsat trots att andra hundar jobbade i närheten. Fast inte är jag helt invaggad i "våga-lita-på-min-hund" och "min-hund-kommer-inte-att-knalla" - än!

Tränade på linjetag mot lite olika områden och varierande avstånd. Vad som förvånade mig var att farten in var fortare än vad den brukar vara när vi tränar med andra hundar. Avlämningarna satt också skapligt. Trots att Nova jobbade in mot linjen. Inget pinkande på väg in heller. Kors i taket.

Nu är jag superpeppad!

Inga kommentarer: