12 oktober 2010

Massage

Sen sist har jag fått massage av mattes fd arbetskollega. Jag har ju ingen tidsuppfattning, men det blev nog en 45 eller 60 minuter. De surrade friskt de där kollegorna, så det var inte så lätt att hålla räkningen.

Till en början var jag lite orolig, för jag var ju i schäfer-territorium. Det kände jag allt på lukten, men sen så upptäckte jag att det var rätt skönt med spa.

I alla fall så fick matte bannor för att hon inte stretchat mina bakben tillräckligt. Hemläxan blev att också att massera de där vad- och lårmusklerna baktill.
Som om massörskans bannor inte räckte till, så blev matte idiotförklarad på jobbet av en förstå-sig-påare vars enda hundkunskaper sträcker sig till att hennes bror har en hund. Matte blev lack och fräste att "har man investerat tid, kärlek och energi i hunden så kan man också lägga ner några hundralappar på massage, vilket gör att man kanske får ha hunden i livet några år längre..."

Jag kan meddela att matte sket i förstå-sig-påaren i kväll efter vår skogspromenad. Jag fick stretching.

Inga kommentarer: