2 augusti 2011

Vindelälvsväng 9 juli

Markägarens semester tutade igång och vi brassade iväg längs med Vindelälvsvägen. Hann med en loppis i en vägkorsning och matte fyndade en vas från Kosta för fem hela riksdaler. Vasen fick en högre status än jag och hamnade i baksätet...

Sen fikade vi retro-miljö i Hällnäs innan vi hamnade i Mårdseleforsarna. Matte var lite skitus över hängbroarna och skickade ut mig med Markägaren- först. Markägaren skötte sig bra, men jag skötte mig ändå bäst. Inte rädd alls. Blev trött av allt brus och somnade ett tag tillsammans med Markis, medan matte fotade.

När vi körde vidare passerade vi värsta festplatsen mitt ute i skogen. Markägaren och matte tvärbromsade för alla husvagnar, öltält och marknadsstånd. Men det saknades bord i öltälten och alla bänkar stod åt ett håll. Ur högtalarna hördes en speaker som sa ungefär: "...och här kommer Felix. Felix har en röd tröja med trycket Jesus älskar mig." Vi åkte snabbt vidare till Lycksele.

I Lycksele hade jag den bästa natten i mitt liv. Visst det passerade en och annan pudel, men det var inte det bästa. Nej, det var att jag fick sova på samma liggunderlag som matte och Markägaren. Ibland mitt emellan dem också.

Innan vi lämnade Lycksele fick jag snabbhälsa på räven, lon och björnen. Lite små-kriminellt, men ibland måste tillfället tas. Jag var en tuff brud! Lon var nog den som var mest spännade. Oj, sa matte, som hade hoppats att björnen skulle vara skräckinjagande. Nynnade då på "Mors lilla Olle i skogen gick...". Hehe.

Inga kommentarer: