11 april 2012

Tea - for me?

Imorse hörde jag, Wendla, hur matte öppnade en skönhetsprodukt. Hoppade upp på mina fyra raska och begav mig mot badrummet. Här skulle det vankas efterrätt till frukosten. Nu var det ju inte min favorit, LdB lotion, som serverades. Denna gång var det något för rynkiga damer. LiftActiv. Matte var dock snål (även denna gång) och lät mig inte pussa i mig efterrätten. Ikväll tänkte jag att hämnden är ljuv där jag stod i lagom soffbordshöjd. Efterrätt. Det var bara att släppa på hämningarna och sno den rykande tepåsen med rooibos och kanel från mattes efterlängtade tekopp. När matte hittade mig stod jag lite undrande och försökte se ut som om det regnade. Eller var det för att det brände lite på tungan? Nu låter det ju som om jag hittar på hyss var dag och att matte är rena slarvern. Matte är inte så slarvig. Det är bara jag som är snabb i tanken. Väldigt snabb.

Inga kommentarer: