24 februari 2010

5 veckor utan matte

Alltså, först fick jag åka tidigare till mormor och morfar. Matte svamlade något om komprimerad disk. Pfff. Såg ju själv med blåtta ögat att diskberget växte ohämmat.

Sen fick jag vara med mormor och morfar. Hela tiden. Och med storebror. Skönt att bli kliad och vila hakan på storebrors rumpa. Hela tiden. Få godis. När man pinkat. Och bajsat. Hela tiden. Pratade med matte på telefon. Fattade noll. Letade i hallen. Bakom gardinen. Blev inget klokare. Ut på stugan. Rusade som en skållat troll i snön i 180 knyck. Kissade. Fick godis. Inga kommandon. Bara var. Hela tiden.

Efter fem veckor med pinkarrundor och godisutdelning. Matte?! I egen hög person. What the ----! Viftade på svansen. Var glad. Slickade lite. Gjorde som man ska. Var artig. Sedan. Åkte bil länge. Träffade Markägaren. Var glad. Äkta vara. Åkte bil igen.

Matte god och glad. Nystartad. Semestrad. Ystra tjejer på morgonpromenad. Snö. Matte på jobbet. Hem på lunch. Kissade. Inget godis. Bajsade. Inget godis. Hallå? Snåla j--el. Kommandon. Hela tiden. Hämnades. Skendräktig. Ljuvt. Skällde på allt och alla och talade om att mina valpar rör ingen. Capice?! Hört talas om vad man gör med lill-fingrar på Sicilien? Matte suckade. Ökade motionen. Cyklade med mig. Kissade. Inget godis. Hela tiden. Kommandon. Hela tiden.

Fast ändå. Jag. Matte. Nystart. Nykära. Tillsammans. Nästan hela tiden. Inte så tokigt när jag tänker efter...

Inga kommentarer: