26 februari 2010

Äntligen helg!

Och det menar jag verkligen. Med eftertryck och med mörka ringar under och kring ögonen. Kan numera fungera som stand-in för OS-ringarna, i fall de skulle byta jobb eller bli omoderna.

Svart och vitt har ju varit modernt ett tag. De kriterierna uppfyller jag med råge. Hy så genomskinligt vit att jag nästan tenderar att skifta mot blått. Trots Thailand. Tack vare solskyddsfaktor 30 och 50. Och tja, som sagt svarta ringar tjocka som cykeldäck under ögonen. Verkligen en grann syn. Lägg därtill en solblekt svintoliknade hårman. Plus ett skevt och instabilt bakparti. Jag skulle få ett KEP i utställningsringen.

Tillbaka till det där med äntligen helg. Har jobbat två veckor i sträck. Förra helgen gick i forskningens tecken. Med intjänade stora riksdaler. Men den glädjen kan nog vara av det kortvariga slaget.

Eller vad sägs om en misstänkt trasig drivknut, läckande glykolbytta och paj bilstereo. Det skeva bakpartiet skulle också behöva en tryckavlastande sprillans ny säng. Plus att jag är valpsugen- igen! =)

Inga kommentarer: