15 april 2010

Novas nödrop

Hej. Nova här igen. Måste bara prata med någon. Kan inte prata med matte. Det är henne det gäller. Jag har misstänkt något en längre tid. Fast skuldbelagt mig själv. Har jag gjort något? Kan jag göra något annat? Ni förstår. Skuld.

Men nu tar jag steget. Min matte är sjuk.

Vet inte vem hon pratar med. Men hon pratar då inte med mig, för hon säger då inte Nova. Rabblar långa ramsor och får något pillemariskt i blicket samtidigt som hon kliar eller busar med mig. Vilka är de hon konverserar med? Är sjukdomen reversibel?

Har i alla fall gjort en lista över dårskapet.

- Råttan. Pottan. Råttan-pottan. Råtteli-tottan. Råtteli-doddan.
- Knas. Knas-fia. Knasa-fisa. Knasa-lisa.
- Bus. Busa-knas. Bus-råtta. Buseli-doddan.


Kanske någon annan än jag förstår vad hon lider av? Hoppas på hjälp!

1 kommentar:

MammAmorr sa...

Kan din matte vara skendräktig ?
Då brukar de bli så där .