27 november 2011

A-provsträning

Igår morse satt jag och Wendla åter igen på en filt bland A-provsträningsdeltagarna. Hon iförd storasysterns allt för stora Back on Track-täcke, men tack vare täckets alla dragskor så ramlade det i alla fall inte av. Det här täcket kommer nog att helt och hållet bli Wendlas, då Nova tycker ganska illa om det medan Wirvelwendlan inte bryr sig alls.

Den här gången tycker jag att hon var lugnare, även om det blev en del försök till gnagande på pinnar och lekinviter mot närmsta grannen. Det var även en del nya bekantskaper på plats. Nästa gång tänker jag ta med ryggsäcken och sitta på den. I alla fall försöka sitta på den.

Hörde mig för om min baklänges stadgeträning. Fick en del tips, vilket ju är värdefullt. Även om jag tänkt tanken själv, så är det bra att få höra det av andra.
Låt inte hunden få hämta godisen alla gånger, så att förväntningarna stiger. Utnyttja den gamla hunden och låt henne få hämta. Nu är vi ju inte riktigt där än, så det skriver vi upp på the to do-list.

Inte så svårt att förstå vad vi har tränat på i helgen. Annars har Wendla fått sträcka ut på åkrarna hos Markägaren. Är nöjd över att näsan verkar vara på och i kontakt med hjärnan.

Wirwelvinden Wendla mötte alltså Stormen Berit och de blev bästa kompisar.

Inga kommentarer: