17 november 2008

Grattis!

Åkte med hundarna ett par mil inåt landet igår. Resultatet blev en två timmars lång härlig skogspromenad tillsammans med träningskompisar och deras hundar. För Novas del blev det förutom en massa intervallträning även social träning. Känner att det är något som hon behöver, då hon visat att hon blir osäker i träningssituationer tillsammans med okändare hundar. Eller på mig? I alla fall så tro jag att det var sunt att Nova fick lära känna den andra fröken utanför träningssituationen, utan en massa krav från mig. Tack S, för de varma mackorna!

Skickar ett stort grattis till Novas uppfödare för framgångarna i Wången. BIR! Plus BIRvalp som blev BIS 3:a! Applåder!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu gör jag ett nytt fösök! Är din Nova osäker med andra hundar? Det har jag inte sätt.

Kicki

Camilla, Galen i grönt sa...

Osäker kanske var ett lite starkt ord. Kanske påverkad är ett bättre. Påverkad blir hon i alla fall i internatsituationer och när hon ska passera andra hundar på väg ut och på väg in. Har säkert med mig att göra! Ska jobba min egen mentala del... =)

Andra hundar i andra situationer är inga problem. Där har hon ett så underbart tydligt språk.

Anonym sa...

Vad kul att kunna följa dig och dina upptåg här. Lycka till med bloggandet och vi kommer att besöka sidan, ofta ; )

Kramar Chazzy & matte Eva

Anonym sa...

Provar en gång till... Alltså, vad bra att du har börjat blogga så man kan hålla koll på dig o doggarna! ;) Hälsa till Nova att det är BRA att inte vara nån hårding! Hälsn fr Karin, Donna & Bråkisen