22 maj 2011

Jaktinternat i Lomviken

Så har vi internatat i helgen. Efter en dusch vid hemkomsten och en tre timmars sömntur senare börjar jag komma till liv igen. Nova är fortfarande väldigt trött.

Helgen har bjudit på underbara marker, underbar miljö och underbar mat. När vi kom dit möttes vi av tre getter, flertalet frigående höns och en tupp samt en anka. Stillsamt liv med nada stress.

Kom på en lång lista på saker som har förbättrats. Ålder, rutin eller bara träningsnötning? Det låter jag vara osagt. Men det är ganska nice att slippa höra viss sång från fröken så fort bilen kommer in på en grusväg, kunna fika och prata med folk utan att få hela tekoppen över sig, inte få hela armen utdragen vid skott och blotta åsynen av vatten. Japp, små saker att vara lycklig över.

Blev uppmärksam på att jag mest tränat närsök där gränserna är väldigt tydliga. För tydliga. Varför inte träna närsök i en ridå av sly, men där det bara finns apporter inom ett tight område?
Just det. Nova avstod från att bada trots att närsöket låg längs med gungflykanten. Små saker. Lycka.

Samma visa med linjetag. Fick lära mig Fyrkanten, som jag ska testa mer hemmavid. Den där Fyrkanten verkar kunna utvecklas till det mesta. Träningssugen!

http://www.lomviken.se/

Inga kommentarer: