10 maj 2011

Mer stoppsignal

Vad tränade vi egentligen på i kväll och i vilken ordning? Måste sippa lite te under tiden så kanske det händer något med hjärncellerna.

Vi körde stoppsignal på samma ställe som tidigare. Kastade först en markering som Nova fick hämta. Kastade sen en markering med gräsandskvack, som jag plockade upp. Skickade Nova som stannade fint och länge på stoppsignalen. Sen blev det hjärnsläpp så jag gick och satte om henne. Gick ut och sköt ett skott med apportkastaren mot markeringsområdet. Nytt försök. Nova stannade åter fint och tog nu pipan direkt. Nästa gång blev det skott och markering som hon fick hämta, då jag tyckte mig se att hon saktade på farten i närsöksområdet i försöket innan.

Ska nog ta och lugna mig med att stoppa på linjetag ett tag framöver. Eventuellt köra linjetag, stopp och ut kontra långa linjetag.

Blir nästa steg att nöta in ett tightare närsök? Och att nöta in ett höger och vänster i närsöket?

Inga kommentarer: