27 december 2011

Julledigt

Dagen innan julafton packade matte in oss i bilen. Vi fick snällt dela på en kupé. I den andra var det fullt med packning, hundmat och klappar.

Men för att få in oss i bilen var matte tvungen att tömma bilen på diverse grejer. Helt plötsligt hade vi hundar lilla julafton i hallen. För matte hade burit in sin blågula kasse full med dummisar. Stora orangevita, små vita, små röda, orange apportkastardummy och vit apportkastardummy. För att inte tala om det långa vita julklappssnöret på 10 meter.

Jag, dvs Wendla, fick en tail action värd namnet. Matte kommer inte att få några som helst problem med att se när jag i framtiden närmar mig ett vilt. I alla fall så provade jag hur mycket mina nya tänder kunde bära.

Sju dummisar på 200-300 g styck. Rätt stolt över gaddarnas kapacitet. Kan väl tillägga att de hade ett gemensamt handtag. Men ändå

Tillbaks till julen. Vi lämnade ett snöblaskigt Umeå och hoppade ut på barmarken i Markägarens trakter. Nästa dag åkte vi vidare till ett snö- och tomtefyllt Piteå.

Feliz navidad!

Inga kommentarer: