11 februari 2009

Luftburen vittring

Dagens lunchpromenad blev av det trevligare slaget. Härligt soligt väder med kvittrande och vårrusiga talgoxar. Lovely! Gårdagens promenad är glömd, men jag har lovat mig själv att morra till ordentligt nästa gång ett flexikoppel annalkas.

Gick med hundarna längs med cykelvägen och passerade sutteränglägenheter med balkongerna ut mot vägen. Nova får plötsligt något i sin näsa som luktar godare än vanligt. Jag ser älghunden liggandes där på den nedersta och yttersta balkongen och tänker "jaha". Men Novas blick är inte det minsta riktad åt älghundens håll. Snarare uppåt och i riktning mot huskroppens mitt. "Vad i?"

Nova har upptäckt en kär vän fastknuten i ett ljusblått nylonrep. Repet är i sin tur fäst i balkongräcket. Vännen hänger där och dinglar i vinden. Novas nos vädrar intensivt. "Men kolla då matte, däääääär? Vill haaaa!"

Och där hänger den- älgskanken som Gud(?) glömt. Nog för att jag flugit fram i skogen efter en skenande hund i viltspåret, men en flygande klöv? Kan detta verkligen räknas som säsongens första viltspår?

Inga kommentarer: