4 mars 2009

Zack - 11 år!


Idag fyller Zack 11 år!

Alltså har jag varit hundägare i drygt sju år. Men det var nära att det inte blev någon labrador (inte för att jag tänkt mig någon annan hund...). Hade det inte varit för mina föräldrar så tror jag att det inte att Zack flyttat in.

Till en början åkte jag till Timrå och träffade en annan labradorkille, som ett par fick i stället. Diskriminering i mina ögon för det sas att det var ett skäl till att han inte fick följa med mig hem. Slå på den som redan ligger... Nåja, det var nog tur i oturen.

Jag bröt ihop och grät i alla fall och uttalade orden att "det är nog inte meningen att jag ska ha hund...". Men det var då som mina kloka och handlingskraftiga föräldrar gjorde slag i saken. De "lade" helt enkelt "av" en annan labradorkille åt mig i Piteå. Sagt och gjort. Mor och far åkte och kikade först på pojken och ringde sedan mig och manade mig att komma hem med bussen. Något motvilligt och med en tagg fortfarande i bröstet så åkte jag hem och blev upplockad på busstationen en fredagkväll.

Samma kalla och mörka decemberkväll åkte vi iväg och "lånade hem" Zack över helgen. Då snart 4 år, 45 kilo, ögon som bränt socker och med en nacke som en mastodont-tjur. På den vägen blev det. Det blev ingen återlämning.

Grattis gamm-ponken!

Inga kommentarer: