5 april 2011

Fotomodell


På lunchen tog jag med mig kameran ut på promenaden med Nova. Strålande sol är kanske inte det ultimata ljuset, men skit samma tänkte jag. Gick inte långt från gång- och cykelvägen, en 50-60 meter ungefär, när Nova började lattja med en pinne. Hon höll på länge och väl och jag hängde så klart på med kameran.

Hängde med så pass att jag låg där i den smältande snön för att få närbilder. På rygg och med Nova halvt över mig. Nova drog och drog i pinnen som satt fast i snön. Länge höll hon på. Då började jag bli blöt in på bara skinnet, så för att inte bli helt genomsur så reste jag mig halvt upp i brygga. Tänkte "där satt den" och reste mig upp.

Något överraskad upptäckte jag ett par som också upptäckt mig. Kroppsspråket sa att de talade om mig och diskuterade hur de skulle göra. Ringa polisen (och psyk) eller ambulansen.

Var väldigt demonstrativ med kameran, vilket fick de att vandra vidare. Fototidningarna är ju väldigt för det där med att välja udda vinklar, men just nu funderar jag om inte en kamera med vridbar skärm skulle underlätta saker och ting.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fastnar kanske för lite udda saker, MEN ... borstar du tänderna på Nova eller har du photoshoppat dem så vita?
//A-L, Cirrus & Mysak

Camilla, Galen i grönt sa...

Nja, det var nog snarare en lite dålig och för ljus exponering med kameran.
Tandborstning är det lite si och så med. Fast nu kör jag med PlaqueOff då jag upptäckte tandsten riktigt långt in. Verkar hjälpa en del. Har försökt skrapa bort lite också.