13 april 2011

Mattefritt!

I torsdagskväll var hallen fylld med mattes resväska och kläder. Själv fick jag åka till mitt eget B&B med två tillhörande goldenpojkar. Så allt medan matte och Markägaren gjorde Barcelona levde jag livet på andra sidan stan.

Där på andra sidan stan råder helt andra regler och paragrafer. Till exempel SKA man sova på kudden mellan B&B, medan goldenpojkarna trängs i fotändan. Man SKA även få en slurk filmjölk efter frukost samt få en egen liten portion människomat efter middagen. Man SKA busa så kala fläckar uppstår på halsen. Man SKA morra lite åt osnuten border terror. Man SKA bli halvt påsatt av den äldre herren- och räddad av alfa-hannen B. Men det hör liksom till.

B&B trodde att de hade förstört mig och mattes regler, men inte då. När jag kom hem sov jag i min egen säng och låg bakom kökströskeln när matte var i köket.

Inga kommentarer: