15 februari 2012

Morning glory

Wendla här. Jag är ju en levnadsglad tjej med smak på livet. I morse vaknade jag pigg och utvilad. Jag galopperade in i sovrummet och fram till min sovande matte som jag ville överösa med trevliga pussar.

Vilket morgonhumör den där matten har! Hon röt från tårna att jag skulle gå och lägga mig. Fast först efter att hon konstaterat att klockan var 04:00. Ingen tid för småglin att ränna runt, väste hon. Så jag gjorde som hon sa och tog sovmorgon.

Det började leva om i huset. Toaletter spolade och dörrar stängdes. Det började bli ganska ljust utanför fönstret. Men matte hade ju sagt att jag skulle sova, så jag brydde mig inte om de där ljuden.

Det gjorde till sist matte. Hon fattade misstankar och inspekterade mobilen med en ihopskrynklad min. 07:17!!! Matte flög upp och in i badrummet. Hon beslöt sig för en raggardusch. Upp med snäpplocket på duschcremen och så tryckte hon ut en för stor mängd. Tvätta, tvätta. "VA, inget lödder? Men vad f-n?", morrade den galna. Sen så tryckte hon ut ännu mer duschcreme. Fortfarande inget lödder.

Matte läste "lotion" på förpackningen. Jag och Nova skrattade hejdlöst ända fram till lunch.

Inga kommentarer: