21 februari 2012

Wendlas syn på saken

Wendla här. Jag måste ha den slarvigaste och mest förvirrade matten i hela världen. Hon tappar konstant godisar, för att sedan komma på var hon har tappat dem. Sen så verkar hon tro att snöklimpar är fotbollar. Det råder en viss förvirring. Kära nån.

Fast jag måste medge att jag också blev förvirrad på kvällens promenad. Vi gick efter en gång- och cykelväg och började närma oss den kommande E4:an, då det kom ljud från träden av metall. Tick, tick, tick.

Bilar körde förbi. Matte tryckte på en knapp. Trädet började lysa och frekvensen på tickandet ökade. Jag blev paff för en sekund. Sen flög jag och satte framtassarna mot snön som omgärdade trädet av metall. Duttade med nosen mot trädet och fick värsta tail actionen.

Sen vände jag mig mot matte och blev lite hoppig. Men hon verkade ganska cool så jag sa okej och satte mig istället. Matte satte sig också. När hon vilat sig tryckte hon på knappen igen. Jaha, sa jag och tog matte lugnt och säkert över övergångsstället.

Inga kommentarer: