4 maj 2009

Årets första sök med vilt

Under lunchen var det åter dags att träffa Kråkan. Men i sedvanlig ordning började vi med handtarget och sedan handtarget/avlämning av dummy innan vilthanteringen. Nova började lite tvekande och undersökande för att sedan lösa det hela godkänt. Inte alla rätt, men det verkar lossna.

Naturligtvis kunde jag inte hålla mig utan var ju tvungen att låtsas-gömma kråkan ute på ett sök, dvs doppa kråka här och där innan jag lade ut den i ett enrissnår. Ville undersöka hur Novas upptag skulle te sig. Mer tveksamt eller snabbare? Naturligtvis blev det ett snabbare upptag då hon dels fick jobba sig fram och dels kämpa lite i enriset. Faktum är att det inte heller blev någon överslagsgrej, dvs att lägga sig ner på min väg tillbaka till hennes sida. Full fokus framåt-det tar sig!

Måste dock passa mig så att jag i min iver att hon kommer ända in med vilt inte böjer mig fram för att målvaktsrädda, utan använder mig av den mer sansade och lugnare handtargetsmetoden. Vi har väl tränat den av en anledning? Ajabaja!

Inga kommentarer: