3 december 2008

Klick, klick

Gårdagens ena insikt var att det inte enbart är Nova som behöver störningsträning utan även jag. Hade en rejäl spänningshuvudvärk, vilket gjorde att jag gick med ut med hundarna en och en. Zack fick sig en kortare sväng och det hade jag också tänkt att Nova skulle få. Men under turen med Nova blev huvudvärken lättare och det hela blev en timmes hårdkörning med klicker. Det var ganska nyttigt att träna trots en %¤¤#"" huvudvärk. Har för mig att det står ngt om koncentrationsträning för förare i Niina Svartbergs bok? Kanske blir det till att gå med lösa skosnören och en sten i skon framöver?

Gårdagens andra insikt var att den där lilla rödagula platsgrejen till klicker gör att självförtroendet mitt blir på topp. Går nästan och maniskt söker efter störningar till Nova. Patologisk diagnos: Klickerkåt? Behandling: Avvänjning?

Inga kommentarer: