8 december 2008

Stieg Larsson - Niina Svartberg 0-1

I helgen avgick Niina Svartbergs lag "Lyckas på tävling" med segern mot Stieg Larssons lag "Flickan som lekte med elden" i den första av matcher. Stieg L inledde med ett offensivt spel med en segerviss mitt-nia. Niina S fick dock övertaget efter ett briljant målvaktspel och snabba kantspelare. Avgörandet kom dock redan i lördagens första halvlek, trots att Stieg L tog timeout samt bytte ut målvakten.

Allvarligt talat så har jag tagit mig själv i håret och läst om mental träning. Hittills har jag kommit så långt att det sitter suggesionslappar i hela lägenheten, frågeformuläret med utställningsdelen i tanke är besvarad och i går kväll spelade jag hemmamatch mot (med?) dr Uneståhl i muskulär avslappning.

Sitter du nu med höjda ögonbryn och skakar på huvudet samtidigt som du tänker att : Hon är ju inte klok? Jag bjuder på det! Det blir värre...

Har även gått jaktfot med Nova i lina med en liten sten i min vänstra sko i en timmes tid. När jag klarade av att hålla koncentrationen blev det en sten i den högra också... Den avslutande utmaningen blev när Nova och jag mötte en barnfamilj med tre lösspringande barn och två i vagn på en väldigt smal cykelväg. Utan problem! Självförtroendet på topp! Och klickern då? Jodå, den var med...

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför har du stenar i skorna !!??!