14 december 2008

Uppgift platsliggning och divalater

Insåg att jag måste ge min utåtagerande Nova en uppgift under platsliggningen. Både för att jag ska känna mig säkrare men också för hennes "säkerhet". Så efter att ha rådgjort med "Med sikte på 10:an" har vi börjat klicka in "hakan i backen". Lite längre tid än vanligt tog det för fröken att knäcka nöten, men så har ju också löpet kommit igång.

Med anledning av löpet var jag inte allt för glad när jag upptäckte att fröken låg vid sängändan i natt. Flera idoga försök av mig att fösa ner den allt tyngre svarta klumpen resulterade i att fröken för första gången gav ifrån sig ett knappt hörbart "grr". Tände lampan för att höra (!) bättre och visst kom det ett ljud från strupen! Fröken åkte ned rätt snabbt och jag snusade vidare som den större divan av oss två.

Hormonerna är med säkerhet i gungning, men ska ändå undersöka så att hon inte har ont någonstans... Undra vem som blir Divan D i natt? C eller N?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tvivlar inte på att Millovich går segrande ur divastriden. Men man måste ge Nova cred för att hon ens ids försöka =)Från det ena till det andra - när åker du hem till jul? Du är välkommen förbi Blomstervägen för lite pausfika om du ids!

Camilla, Galen i grönt sa...

Ja, du känner ju mig! =) Avgick mycket riktigt med segern i natt. 2-0 till mig. Åker hem den 23:e och verkar missa brudasfikat på måndan. Men det lär väl fikas fler gånger?! =)