20 januari 2009

16 januari- mot huvudstan!


...jo, tjena packa i lugn och ro! Rättare sagt: åh, taxin kommer, ner med skiten! Checkar inte in något bagage alls. Första gången det händer. Annars brukar jag ha ton med mig. Har säkert glömt något, men vad?

Solen lyser i Stockholm och jag följer ljusstrålarna från Plattan ner mot Strömmen. Där är det full fart på allt från svanar till sothönor. Fortsätter min morgonpromenad (utan hundar, känns märkligt) längs med vattnet ut mot Djurgårdshållet. Naturligtvis bannar jag mig själv över att inte kameran fick följa med för nu ser jag ju fotoögonblick hela tiden. Värt att komma ihåg till nästa gång...

Vänder efter drygt en och en halv timme och börjar nu leta mig in i affärer så smått. Köper två buketter blandade tulpaner på Hötorget. Efter lunch tar shoppingen över allt mer och vid tre-tiden är jag rätt mör. När jag får sällskap av en betydligt äldre dam på en soffa på Åhléns böjar jag inse att det är dags för tant att fika. Tankar med stor tekopp och kladdkaka med lika mycket grädde. =)

Möter fru Glamour och HellyHansen på ett tunnelbanetåg på Liljeholmen efter lite instruktioner. Kramkalas! Alltid lika kul att ses. =) Åker vidare hem till maken och lillknoddas. Kryper omkring på alla fyra och busar medan P lagar supergod mat. Surrar över marinerad kyckling med nudlar och vin till denna tant måste knoppa in för att orka med helgen. Tack för trevligt sällskap, mat och sängplats, P, D och Z!

Inga kommentarer: