11 augusti 2009

Omstart

Packade bilen och drog och tränade. Ute på lägdan hade någon/några tränat dirigeringar så att ett långt stråk var upptrampat i det höga gräset. Perfekt! Gjorde upp ett målområde och kastade ut sex synliga dummisar. Gick längre bort än vanligt och parkerade Nova. Skickade på linjetag.

Före det andra skicket sköt jag ett skott i motsatt riktning- utan kast. Skickade denna gång på ut-tecken mot det första stora målområdet.

Tredje och fjärde gången sköt jag ett skott som följdes av ett kast mot en slydunge. Skickade på nytt med ut-tecken mot målområdet. När den dummyn var inlevererad blev det linjetag mot minnesmarkeringen.

Femte och sjätte gången blev det två skott och två minnesmarkeringar i var sin slydunge. Mot målområdet, och sedan hämta in minnesmarkeringarna i den ordning jag behagade välja.

Mitt skjutglada finger sköt även när Nova var på väg in från målområdet. Bara en gång stannade hon till, men när jag inte sa något fick hon fart igen.

Trots att jag var noga med hur hon satt och vart hon tittade vid skicken på minnesmarkeringarna så vek fröken av något ibland. Inte så konstigt med tanke på att hon såg minimalt av minnesmarkeringsområdena. Men då lyssnade hon på pipan och tog mina sidotecken och närsökssignaler! =)

När det blev två skott och två minnesmarkeringar fick madame hjärnsläpp och förstod inte riktigt ut-tecknet. Men då tänkte jag på Helena och Fredrik och gav mig inte. Tryckte på ett flertag gånger och nog fungerade det. Fast sista gången fick Nova en liten påminnelse i form av ett skott mot målområdet.

Avslutade med fotgående till bilen och en boll-belöning för att avsluta med något lustfyllt. Skjutfingret brände sedan av fem skott på raken och Nova slickade sig inte ens om munnen. Inte förrän det blev köttbullsbelöning.

Första passet avslutat efter omstarten. Grymt nöjd!

Inga kommentarer: