6 augusti 2009

Operation and

I skymningsljus tränade vi precis som igår. Den enda skillnaden var att skatan blivit utbytt mot en and. Kulfågeln för kvällen var en järpe, som jag för övrigt fick ta tillvara från grannens balkong där den kört en gång för mycket i fönsterrutan.

Vid det först skicket lokaliserade Nova anden fort, men gjorde en liten extra lov i fall att det fanns något annat godare. Efter den kollen beslöt hon sig för att okej då, jag tar den väl då. Avlämningen gav mer att önska då hon lade ned den relativt när mig. Ingen korrekt avlämning, ingen kulfågel! Gjorde helt enkelt om det hela utan stora ord. Och se det hjälpte! Pang på järpen och inga problem med avlämningen där, även om järpen är värd något mer i Novas ögon.

Vid det andra och tredje skicket blev gripandet snabbare och farten in likaså. Slutade också i tid. Lycklig matte!

Skotträningen ikväll var en historia för sig. Eller rättare sagt myggen! De var som galna. Vilket resulterade i att jag brände av fem skott - i rad! En chansning jag var ytterst tveksam till att göra, men som gick vägen denna gång.

Nu har jag tränat på alla de viltsorter som fanns att köpa eller som jag redan hade i frysen. Hade önskat repetera några vilt, men vad göra då de var slut?

Kanske börja spana efter trafikdödat igen... ; )

Inga kommentarer: