26 augusti 2009

Regn och träning

Ikväll skulle min tyskfödda gympalärare från högstadiet ha vrålat (om hon nu hade sett mig): "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!"

Det finns en väldigt tydlig nackdel med att städa bilen ibland, vilket märktes ikväll på träningen med likasinnade. Allt rat i form av mössa, vantar, regnkläder, paraply var inte där de normalt brukar vara dvs överallt i bilen. I stan var det bara mulet, men se det var det inte i H-sund. Kort och gott så blev jag genomsur. Igen.

Men det var det värt! Fick hjälp med skotträning vid vatten. Skott gick och Nova fick leta bollar i ett närsöksområde. Första gången ett skott brann av var kopplet på, andra gången låg det om bröstet och de följande gångerna satt hon lös. Alla gånger med rumpan i marken. Hurra!

Sedan lade jag ut sex dummisar i en svår och tung terräng. Halvgungfly med slydungar och en massa gräs och en hel del vatten. Dummisarna tjoffade ned sig rätt rejält i gegget, så för att hitta var Nova nästan tvungen att springa rakt över. Vilket jag ju upptäckte när jag hade en dummy borta...

Ska sluta tänka att jag kommer ihåg var dummisarna hamnar och snitsla. Och göra karta där en bock kommer att göras för varje inhämtad apport.

Hade inte varit fullt så dyngsur då. Tar tid att leta.

Inga kommentarer: